موتور پمپ آب چیست؟ | راهنمای خرید موتور پمپ آب

 پمپ وسیله ای است که به صورت مکانیکی به وسیله افزایش فشار در مایعات، باعث بالا رفتن و یا پایین رفتن آن  سیال میشود.پمپ ها این انرژی مکانیکی را از یک موتور دریافت میکنند و به سیال در حال عبور انتقال میدهند و از این طریق باعث افزایش فشار سیال بعد از خروج از پمپ میشوند.پمپ ها در صنایع متفاوت کاربردهای مختلف و بسیاری دارند.همچنین در انواع پمپ ها از انرژی های مختلفی استفاده میشود که ممکن است به صورت کاربرد دستی، برقی، نیروهای باد و همچنین موتورهای دورن سوز باشد.اندازه های میکروسکوپی پمپ ها برای پزشکی پر کاربرد میباشد و ابعاد بزرگ تر آن نیز جهت موارد صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.

پمپ آب در حال حاضر به یکی از پرکاربردترین تجهیزات در ساختمان های مسکونی و تجاری به خصوص در شهرهای بزرگ و پرجمعیت تبدیل شده است. این سری از تجهیزات آبرسانی علاوه بر تامین آب در سازه های ساختمانی در زمینه های دیگر از قبیل کشاورزی، صنعتی، کارخانه جات، سیستم های اطفا حریق به منظور جابه جایی و افزایش فشار آب کارایی دارد. برای خرید و انتخاب این محصولات باتوجه داشتن به برخی نکات و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و نوع نیاز می توان خریدی بهینه و مقرون به صرفه داشت و همچنین این سری از تجهیزات آبرسانی در مدل های متفاوت و ظرفیت حرارت دهی مختلفی تولید می شوند، که هریک ویژگی های منحصر بفرد خود را دارا می باشد

انواع موتور پمپ آب

با توجه به سوخت مصرفی، موتور پمپ ها به سه گروه دسته بندی می شوند: موتور پمپ های بنزینی، موتور پمپ دیزلی، موتور پمپ نفت بنزینی. و از لحاظ محیط کاری نیز در سه دسته موتور پمپ آب تمیز، موتور پمپ آب کثیف، موتور پمپ با ناخالصی و موتور پمپ فشار بالا موجود هستند.

راهنمای خرید موتور پمپ آب:

هنگامی که شما اندازه و نوع موتور پمپ موردنیاز خود را مشخص کردید و از صحت آن مطمئن شوید، قبل از اینکه موتور پمپ آب مورد نظر خود را خریداری کنید، به چند نکته دیگر توجه فرمایید:

1-    خودمکش بودن موتور پمپ:
پمپ خودمکش نیازی به هواگیری نداشته و عملیات هواگیری را به صورت خودکار انجام می دهد، اما بعضی از پمپ ها به صورت دستی پر می شوند و مخزنی جهت هواگیری دارند. در هنگام خرید موتور پمپ موردنظر به این مورد توجه داشته باشید که جهت سهولت در استفاده و صرفه جویی در زمان راه اندازی، حتما از نوع خودمکش باشد.
2-    قابلیت حمل مخزن سوخت اضافی موتور پمپ:
این مورد به خصوص در پروژه هایی که شما قصد دارید موتور پمپ خود را بین مکان های مختلف جابجا کنید بسیار اهمیت پیدا می نماید. این ویژگی سبب شده همیشه بتوانید یک مخزن سوخت اضافی همراه با موتور پمپ حمل نمایید
3-    وزن موتور پمپ مورد استفاده:
این مورد به خصوص در حالتی که نیاز به مانور زیادی وجود دارد، بسیار حائز اهمیت می باشد.
 
امروزه موتور پمپ های آب به بخش جداناپذیری از سیستم مدیریت آب بدل شده اند، آنها دارای مشخصات، ویژگی ها و بازه قیمتی متنوعی هستند که می توانند بر طرف کننده هر نیازی باشند. به موجب این، نخست نیازهای خود را اعم از: مقدار بودجه و نوع کار بررسی کنید، سپس تحقیقات خود را در بازار متمرکز کنید و در پایان مدل مورد نظر خود را خریداری کنید.