چگونه یک دستگاه کارواش خانگی مناسب انتخاب نماییم؟

 واترجت، دستگاهی است که آب را تحت فشار بالا و با استفاده از یک تفنگی و نازل، بر روی سطح مورد نظر پاشش می نماید. فشار بالای آب باعث پاک شدن جرم و آلودگی از سطح می گردد. در سالهای اخیر استفاده از واترجت بعنوان یک ابزار نظافت صنعتی کارآمد، در صنایع مختلف بسیار رایج شده است اما سودمندی و ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه سبب شده است که کاربرد آن به محیط های صنعتی محدود نگردد و انواع مختلف دستگاه های شوینده فشار قوی تجاری و خانگی نیز در بازار عرضه شوند. کاربرد واترجت یا دستگاه کارواش خانگی برای انجام عملیات شستشو و نظافت خانگی مزایای بسیاری دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود

صرفه جویی در زمان2در دستگاه کارواش خانگی از نیروی آب پرفشار برای انجام عملیات شستشو استفاده می شود در نتیجه سرعت انجام عملیات نظافت در مقایسه با عملیات مشابه با شلنگ آب معمولی و یا سایر روش های نظافت سنتی ۴ تا ۵ برابر بیشتر می باشد.
صرفه جویی در نیروی کار
واترجت صنعتیسرعت بیشتر عملیات شستشو بعنوان نیروی کار کمتر می باشد. با استفاده از دستگاه کارواش خانگی عملیات نظافت به سرعت و با صرف کمترین میزان انرژی صورت می گیرد زیرا در این روش پاک کردن آلودگی و کثیفی از روی سطوح توسط فشار بالای جریان آب خروجی دستگاه، صورت می گیرد و نیازی به صرف انرژی توسط فرد برای زدودن آلودگی های سرسخت نیست.
صرفه جویی در مصرف آب
واترجت صنعتیشاید عجیب به نظر برسد اما میزان مصرف آب توسط دستگاه کارواش خانگی بسیار کمتر از سایر روش های نظافت می باشد. بطوریکه اگر برای انجام یک عملیات شستشوی معمولی به جای شلنگ آب از واترجت استفاده شود، میزان مصرف آب به اندازه ۵۰ تا۷۰ درصد کاهش می یابد.

انتخاب یک دستگاه کارواش خانگی مناسب

واتر جت صنعتی یا کارواش صنعتیبا توجه به تنوع و گستردگی مدل های کارواش خانگی ارائه شده در بازار، انتخاب یک دستگاه واتر جت مناسب و متناسب با نوع نیازها ممکن است اندکی دشوار به نظر آید. پاسخ به سه سوال ساده می تواند تا حد زیادی به شما در انتخاب مناسب کمک نماید.
از دستگاه برای چه کاربردی می خواهید استفاده کنید؟
کاربرد دستگاه کارواش خانگی برای نظافت فضای خارج از خانهدستگاه های کارواش خانگی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند : شوینده فشار قوی آب گرم و شوینده فشار قوی آب سرد. اگر می خواهید موتور، قسمت های مختلف ماشین و یا هر سطح دیگری را تمیز کنید که آغشته به روغن یا گریس می باشد، بهتر است از واترجت های آب گرم استفاده نمایید. از سوی دیگر اگر خواهان تمیز کردن خاک، گل و لای و یا حتی لایه برداری رنگ هستید، یک کارواش خانگی آب سرد بخوبی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. در حقیقت، بیش از ۸۰% واترجت های خریداری شده از نوع واترجت آب سرد می باشند. یک شوینده فشار قوی آب سرد در کنار ماده پاک کننده مناسب قادر به حل کردن اغلب مشکلات نظافتی می باشد. هنگامی که نوع کاربرد واترجت مشخص گردید باید از خود بپرسید:
در چه مکانی می خواهید از دستگاه استفاده کنید؟
واترجت یا کارواش خانگی برای افزایش بازده شستشواین مسأله که کاربرد دستگاه کارواش خانگی در داخل خانه می باشد یا فضای خارج آن، در انتخاب نوع واترجت بسیار تاثیرگذار می باشد. در حقیقت می توانید از خود بپرسید که آیا نیاز به حمل دستگاه واترجت دارید یا نه؟ بعبارت دیگر آیا به یک واترجت چرخ دار نیاز دارید که بتوانید آن را بسهولت حرکت دهید یا می توان وسایل و تجهیزات مورد نظر را حرکت داد و برای انجام عملیات شستشو نزدیک دستگاه کارواش خانگی قرار داد؟ البته در بیشتر موارد برای کاربردهای خانگی واترجت های سبک و چرخ دار ترجیح داده می شوند. سوال دیگری که باید از خود بپرسید آن است که هنگام انجام عملیات شستشو به پریز برق دسترسی خواهید داشت یا نه؟ اگر می خواهید از دستگاه کارواش خانگی خود در داخل منزل و یا محلی استفاده نمایید که امکان دسترسی به منبع برق در آن وجود دارد، واترجت های برقی سبک وزن قابل حمل انتخاب مناسبی به نظر می آیند زیرا سطح صدای تولید شده توسط آنها کمتر از مدل های بنزینی و دیزلی است و از لحاظ اقتصادی و ملاحظات زیست محیطی نیز گزینه بهتری به شمار می آیند.اما برای کاربرد در فضای خارج از خانه در صورت عدم دسترسی به منبع برق، واترجت های بنزینی و دیزلی مطرح می شوند. این واترجت ها محدودیت استفاده از کابل برق را ندارند و سطح فشار آنها نیز بالاتر می باشد.

چقدر از دستگاه کارواش خانگی خود استفاده می کنید؟

نازل واترجت یا کارواش دستی صنعتیاگر از دستگاه کارواش خانگی خود بصورت محدود استفاده می نمایید، می توانید واترجت های مجهز به پمپ direct drive را انتخاب نمایید. این پمپ ها فشرده ترهستند و برای کاهش وزن و هزینه طراحی شده اند اگرچه سرعت چرخش بالای پمپ باعث استهلاک سریعتر آن می شود. اما این نکته در کاربرد محدود واترجت مشکلی ایجاد نمی نماید. اگر بطور پیوسته از دستگاه خود استفاده می نمایید بهتر است دستگاه های واترجت دارای پمپ های تسمه ای (belt-drive) انتخاب نمایید. سرعت چرخش این پمپ ها کمتر است و استهلاک کمتری دارند از سوی دیگر پمپ لرزش و حرارت موتور را جذب می نماید و طول عمر آنها بیشتر می باشد.