فوايد استفاده از دستگاه تصفيه آب | مزاياي استفاده از آب تصفيه

هنگامي که آب حاوي سطح بالايي از کلسيم و منيزيم است، مي‌گوييم آب سخت است. وقتي که سختي آب زياد است آب شما ديرتر گرم شده و در نتيجه باعث افزايش مصرف انرژي مي‌گردد. هم‌چنين باعث ايجاد رسوب و بسته شدن لوله‌هاي آب نيز مي‌گردد. بنابراين، استفاده از دستگاه‌هاي تصفيه آبي که کار آن‌ها نرم کردن آب است، براي آن دسته از خانواده‌هايي که سختي آب باعث کاهش کيفيت آب و مشکلات ديگر شده، ضروري است.

فوايد استفاده از دستگاه تصفيه آب خانگي

براي به دست آوردن مزاياي بهداشتي آب، ضروري است که از يک منبع سالم آب استفاده کنيد.نوشيدن آب آشاميدني آلوده، علت اصلي بيماري همه گير در کشورهاي در حال توسعه است.بيش از 2100 آلودگي آشاميدني شناخته شده وجود دارد که ممکن است در آب شيرين وجود داشته باشند، از جمله چندين سم شناخته شده.آب بطري جايگزين مناسب براي آب شيرين نيست. امکانات تصفيه آب شهري همواره نمي توانند آلودگي هاي خطرناک در آب شيرين را کنترل کنند.تنها راه مطمئن براي تصفيه آب آشاميدني خالص، از طريق استفاده از يک سيستم تصفيه خانگي است.انواع مختلف سرطان را مي توان به وجود مواد سمي در آب آشاميدني نسبت داد.آب آشاميدني سالم براي رشد ذهني و جسمي مناسب کودک ضروري است. با توجه به گزارش EPA، سرب در آب آشاميدني سالانه تنها 480000 مورد اختلالات يادگيري در کودکان را در ايالات متحده به وجود مي آورد.به ويژه براي زنان باردار خوردن آب خالص بسيار ضروري است زيرا سرب در آب آشاميدني مي تواند نقايص جدي زايمان را ايجاد کند.

آب تصفيه شده از خشک شدن پوست صورت و بدن جلوگيري ميکند

سلول هاي پوست صورت و بدن مانند انواع ديگر سلول هاي بدن انسان عمل ميکنند . اين سلول ها از آب ساخته شده اند ، به طوري که آنها بايد به طور منظم آب داده شوند تا اطمينان حاصل نماييد که سالم هستند و سالم ميمانند . اگر بدن شما عزيزان به ميزان مورد نياز و کافي ، آبرساني نشود پوست شما ميتواند خشک شود پس يکي از بهترين روش آبرساني به پوست صورت و بدن ، نوشيدن آب تصفيه شده است . حال چرا آب تصفيه شده ؟ آب تصفيه شده با روش دستگاه تصفيه آب خانگي اسمز معکوس ، طبق بروزترين مدل تصفيه در جهان فيلتر ميگردد . حذف رسوبات داخل آب ميتواند به جلوگيري از ايجاد سنگ کليه کمک شاياني کند و همچنين حذف کلر از آب آشاميدني يا همان وايتکس ، از بسياري لک هاي پوستي که با مصرف آب بوجود ميايد جلوگيري ميکند . همچنين يک فيلتر قليايي کننده آب که آلکالاين نام دارد ميتواند بدن شما را يونيزه قليايي کند تا پوست شما به مرور زمان شفاف شده و کک و مک از صورتتان به کلي حذف گردد . پوست صورت خشک نه تنها ناخوشايند است ، بلکه خارش ، پوسته پوسته شدن و ناراحت کننده نيز ميباشد که همه اينها با مصرف آب آشاميدني سالم تصفيه شده حل ميشود .

نوشيدن آب تصفيه شده به دفع سموم بدن کمک مي کند

با استفاده از آب تصفيه شده مانع ورود 2100 سم مختلف که احتمالا از آب آلوده شير خارج مي شوند، به بدن مي‌شويد. اگر آب شير را براي نوشيدن تصفيه کنيد، کليه‌هاي شما در سم‌ زدايي از بدن شما درست عمل خواهند کرد. اينگونه فکر کنيد، هرچه آب پاکيزه بيشتري بنوشيد، توانايي بدن خود را براي خروج سموم بيشتر مي‌کنيد.

نوشيدن آب تصفيه شده از نقص‌هاي نهان هنگام تولد جلوگيري مي کند.

زنان بارداري که آب تصفيه شده مي‌نوشند کودکان سالم تري به دنيا مي‌آورند و احتمال اينکه کودکان آنها نقص‌هاي شديد تولد داشته باشند، کمتر است. برخي مطالعات نشان داده‌اند که نيترات‌ موجود در آب آشاميدني مي‌تواند جنين را در معرض ريسک بيشتر اسپينا بيفيدا و ساير نقص‌هاي تولد قرار دهد.

دستگاه هاي آب شيرين کن خانگي به روش اسمزمعکوس (R.O) قادرند تمامي املاح مضر آب از قبيل آلودگي آب به نيترات و نيتريت (عامل بروز سرطان هاي لنفاوي-NHL- ،سرطان معده و بيماري هاي تنفسي براي نوزادان) ، کلر ( بوجود آورنده مواد جانبي سمي تري هالومتان که عامل بروز عوارض سوء بهداشتي در کبد، کليه و نيز سيستم اعصاب مرکزي مي باشد) ، آلودگي هاي ميکروبي و ويروسي،سختي و… را به طور کامل از آب حذف نمايند. با توجه به نگراني هاي بوجود آمده در خصوص آلودگي آب هاي شهري در دنياي امروز استفاده از اين دستگاه ها در حال حاضر موثر ترين و اقتصادي ترين گزينه ي جوامع دنياست.

خواص آب تصفيه شده

دستگاه تصفيه آب خانگي با تصفيه کامل آب تضمين سلامتي را براي بدن به همراه خواهد داشت. به عقيده‌ي کارشناسان آب تصفيه شده ساده‌ترين راه داشتن يک زندگي سالم است. آن‌ها باور دارند که افرادي که آب سالم مي‌نوشند سالم‌تر هستند و اين سلامتي را در 7 بند زير توضيح مي‌دهند:

  • افرادي که آب سالم مي‌نوشند در طول روز انرژي بيشتري دارند.
  • آب سالم باعث مي‌شود شما تمرينات ورزشي بهتري داشته باشيد.
  • آب سالم پوست شما را با نشاط و با طراوت مي‌کند.
  • آب تصفيه شده در کاهش وزن به شما بيشتر کمک خواهد کرد.
  • آب تصفيه شده در حذف مواد مضر و شيميايي بدن بهتر عمل مي‌کند.
  • آب تصفيه شده سيستم گوارشي بدن را تقويت مي کند و به هضم بهتر غذا کمک مي‌کند.
  • آب تصفيه شده باعث صرفه‌جويي در هزينه‌هاي شما بدليل اينکه ديگر نيازي به خريد روزانه آب بطري نخواهيد داشت مي‌کند.

جوشاندن آب جايگزين مناسبي براي دستگاه تصفيه آب خانگي نيست

بسياري از مردم گمان مي کنند با جوشاندن آب کيفيت آن بهتر مي شود و به نوعي آب تصفيه مي شود. اما بهتر است بدانيد که جوشاندن آب تنها در مواقعي که احتمال آلودگي ميکروبي وجود دارد ، موثر خواهد بود. مثلا زماني که در مواقع ضروري قصد داريم از آب برکه ها يا رودخانه ها استفاده کنيم از آنجا که قطعا در اين آبها انگل ، ويروس ، باکتري و … وجود دارد بهتر است به مدت 20 دقيقه آب جوشانده شود تا در اثر حرارت ، ميکروارگانيزمهاي بيماري زا کشته شوند. اما اين جوشاندن سموم محلول در آب مثل نيترات ، ناخالصي هاي حل شده در آب ، سختي و سنگيني ، فلزات سنگين و… را از آب حذف نمي کند. از طرفي از آنجا که آب لوله کشي شهري ، کلرزني مي شود لذا نگراني از بابت آلودگي ميکروبي وجود ندارد و در نتيجه جوشاندن آن لازم نيست و کمکي به بهتر شدن کيفيت آب نمي کند.